نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: آیا ظهور نزدیک است؟تخمین حدود سال های نزدیکی ظهور چه؟

رأی دهندگان
157. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • بلی ظهور نزدیک است.

    46 29.30%
  • خیر!

    5 3.18%
  • شاید نزدیک باشد.

    7 4.46%
  • ظهور نزدیک است اما تخمین سال ظهور کار درستی نیست.

    55 35.03%
  • ظهور نزدیک است اما تخمین سال ظهور برای "عام" و "غیر اهلش" کار درستی نیست.

    8 5.10%
  • ائمه و اولیاء خدا وقت ظهور را می دانند.

    8 5.10%
  • جز خود خدا هیچکس حتی ائمه و اولیاء خدا از وقت ظهور با خبر نیستند.

    37 23.57%
  • فقط خدا و معصومین (ع) از زمان ظهور خبر دارند.

    18 11.46%
  • اگر دعا کنیم و بخواهیم ظهور نزدیک است و نزدیکتر می شود.

    59 37.58%
  • نظری ندارم ، الله اعلم.

    13 8.28%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
+ ارسال نظر
صفحه 1 از 8 12345678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 74

موضوع: تخمین سال ظهور امام زمان(عج) به بعد از سال 1402 یا در سال 1407 و یا...ظهور نزدیک است؟

  1. #1
    مدیرکل انجمنهای نور آسمان vorojax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    همشهری حضرت عشق
    نوشته ها
    7,305
    تشکر
    6
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض تخمین سال ظهور امام زمان(عج) به بعد از سال 1402 یا در سال 1407 و یا...ظهور نزدیک است؟

    تخمین سال ظهور امام زمان(عج) به بعد از سال 1402 یا در سال 1407 و یا...

    گفتگو درباره زمان ظهور حضرت قائم(عج)


    با سلام خدمت بزرگواران نورآسمانی

    یکی از علت های ایجاد این تایپیک مطلبی است که در صفحه 187 کتاب دوم در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت نوشته محمد حسین رخشاد به نقل از ایت الله بهجت اورده شده است که:

    گفتگو درباره زمان ظهور حضرت قائم(عج):

    ای کاش مینشستیم و درباره اینکه حضرت غائب(عج)چه وقت ظهور میکنند،با هم گفتگو میکردیم تا حداقل از منتظرین فرج باشیم.
    اشخاصی را میخواهند که تنها برای آن حضرت باشند.کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند،نه برای برآوردن حاجات شخصی خود!

    قبل از هر چیز عرض کنم که:

    کذب الوقاتون
    تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند.

    به نظر بنده فقط در این صورت این مطالب را بخوانیم :

    اگر با خواندن این مطالب بر ایمانمان افزوده شود و اثر مثبت بگذارد،حتی اگر در موعدهای گفته شده ظهور صورت نگرفت بر این ایمان و اثر مثبتی که بر ما گذاشته شده تاثیر منفی نگذارد و باعث سست شدن ایمانمان نشود(زیرا شاید در موعدهای گفته شده ظهور صورت نگیرد)
    و از آن طرف نیز اگر با خود نمی گوییم که تا ظهور زمان زیادی مانده و حالا حالاها خبری نیست و چند سال بعد که نزدیک تر به زمان ظهور شد یک کارهایی می کنیم و در کل این سالهای مانده تا موعد مشخص شده باعث نشود تا جسور شویم و تاثیرات منفی در اعمال ما بگذارد به خیال اینکه هنوز وقت هست.
    (احتمال اینکه ظهور از موعدهای گفته شده نزدیک تر باشد خیلی خیلی زیاد است.شاید ظهور چند ثانیه ، دقیقه و یا ساعت دیگر باشد شاید همین فردا و شاید این جمعه بیایید شاید....)

    اگر احوالمان در غیر این صورت ها که گفته شد می باشد به همان کذب الوقاتون اکتفا کنیم بهتر است.

    درباره کذب الوقاتون نیز در اخر این مطالب نظر آیت الله العظمی بهجت را می آوریم اگر خواستید درباره این مطالب با استفاده از همین کذب الوقاتون موضع بگیرید لطفا قبل از هر چیز نظر آیت الله بهجت را بخوانید.

    برویم سر اصل مطلب:

    در صفحه 8 کتاب دوم در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت نوشته محمد حسین رخشاد به نقل از ایت الله بهجت اورده شده است که:

    نزدیکی ظهور:

    یکی از اهل علم میگفت:من در علم حروف دست دارم.
    از آیه ای استفاده کرده ام که فرج نزدیک است و آن حضرت بعد از سال 1402 هجری قمری ظهور میکند.
    او نیزگفت که حتی این مطلب را از چه آیه ای استفاده کرده است.
    به علاوه گفت:در خواب دیدم که حضرت صاحب الزمان فرمود:در این جنگ(تحمیلی عراق بر ایران)بیشتر خونریزی میشود،ولی غصه نخور،خودم می آیم و اصلاح میکنم.
    گویا شیعه از میان همه اولی به بلا هستند!

    و باز در صفحه 51 همان کتاب اورده شده است که:

    ظهور مهدی-عجّل الله تعالي فرجه الشّریف- در چه سالی است :

    شخصی گفت:خلیفه ثانی را در خواب دیدم و از او پرسیدم:ظهور حضرت مهدی-عجّل الله تعالي فرجه الشّریف- در چه سالی است؟

    چه سوالی و از چه کسی؟!وی در پاسخ گفت: این مطالب در سوره انبیاء-علیهم السّلام-ذکر شده است!
    آن آقا می گوید:در آیات مناسب آن جست و جو کردیم که آیا چنین جیزی پیدا می شود،چیزی به دست نیاوردیم مگر از آیه ی (لاَ تَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً)(1)؛(آن جز به صورت ناگهانی نخواهد آمد)،کلمه ی (بَغْتَةً) را با حروف ابجد حساب کردیم،چهار صد و هفت(1407) شد که به حساب سال هجری قمری گذشته است، و اگر به صورت ((زُبُر و بَیّنات))حساب شود،به این صورت:((باء،غین،تاء،هاء))تقر باً عدد چهار صد و شصت و اندی ویا چهارصد و هفتاد می شود که هر چند خیلی تفاوت با اوّلی(1407) ندارد،ولی اگر نوبت به چهارصد و شصت و یا هفتاد برسد دیگر حتّی یاد آن حضرت را هم نمی کنیم!
    طاقت زیادی نداریم.


    1-سوره ی اعراف،آیه 187.


    و اما درباره کذب الوقاتون در صفحه 359 کتاب اول در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت نوشته محمد حسین رخشاد به نقل از ایت الله بهجت اورده شده است که:

    نظر معظم له درباره تعیین وقت ظهور:

    در تفسیر برهان سید هاشم بحرانی(ره)در ذیل آیه شریفه«المص» و نیز در غایةالمرام(بحارالانوار52/106)به مناسبتی درباره وقت و علائم ظهور روایت مشکلی به حساب حروف نقل میکند که با قواعد نظری عقلی باید برسی شود و در آخرس دارد:«فافهم ذلک واکتمه إلّا من اهله»پس آن را بفهم و جز از اهلش پنهان کن.اگر این روایت وضعیاتش(از حیث سند وصدور)درست باشد،از آن استفاده میشود که:«کذب الوقاتون» یعنی تعیین کنندگان وقت ظهور برای غیر اهل،دروغگو هستند نه به طور مطلق!


    این روایت روز و ماه و سال و محل وساعت ظهور را یکجا بیان میکند.بنده روایتی نظیر این روایت که به این صورت حساب وشماره سال وماه و روز ساعت را ذکر نموده باشد ندیده ام.


    حسابی هم از تاریخ انقراض بنی العباس تا زمان ظهور برای راوی بیان کرده که خیلی زحمت میخواهد که انسان از آن نتیجه مطلوب را بگیرد.


    میفرماید:در فلان سال حکونت بنی امیه زایل میشود.راوی میگوید:تصدیقش را فهمیدم و….


    اگر کسی بتواند در این روایت زحمت بکشد،حتی سال و ماه روز و ساعت را به دست آورد.منتهی محتاج اعمال دقت و فکر و قرائن عقلیه است.


    روی حسابی که بنده به دست آورده ام احتمال میدهم بین سالهای 1414 یا1415و یا 1416 قمری مستقر باشد.البته شاید مقدمه و زمینه ظهور در آن سالها فراهم بشود.چنانکه سال انقراض حکومت بنی امیه را تعیین میکند که بعد از سی سال اتفاق افتاده،و آن سال که تعیین شده،سال مقدمه انقراض و تزلزل حکومت آنهاست نه انقراض فعلی.


    نقل کرده اند که یکی از علماء که مدتهاست وفات کرده فرموده است:ظهور آن حضرت در سال دو چهارده در کنار هم(1414)است.


    یکی از علائم ظهوری که به آن اشاره شده یمن است که در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد ، مطلب زیر از از قول حجةالاسلام صدیقی روز دوشنبه ۲۵/۸/۱۳۸۸ در دانشگاه صنعتی شهید شریف واقفی می باشد:

    مراقب اوضاع یمن باشید:

    یک شخصی (نام آن فرد را نویسنده به یاد ندارد) در ایوان حرم امام رضا به محضر آیت الله العظمی بهجت (ره) رسید و پرسید: از ظهور چه خبر؟ حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) جواب دادند: مراقب اوضاع یمن باشید.


    قبلا خدمت شما عرض کردم که احتمال زیادی دارد که ظهور از این موعدهای گفته شده بسیار نزدیک تر باشد شاید همین فردا ، در کتاب نکته های ناب ، صفحه 63 آورده شده است که:

    هر لحظه احتمال ظهور وجود دارد:

    علائمی برای ظهور آن حضرت ذکر کرده اند؛ولی اگر خبردهند فردا ظهور میکند ،هیچ استبعاد ندارد.لازمه این مطلب آن است که در بعضی از علائم بداء صورت گیرد وبعضی دیگر از علائم حتمی هم مقارن با ظهور آن حضرت اتفاق بیفتد.


    در کتاب حدیث وصال ، صفحه 123 آورده شده است که:


    ظهور در چند قدمی:

    ما تاکنون به جوانها بشارت میدادیم که ظهور حضرت بقیةالله الاعظم را درک خواهند کرد؛ولی اینک به پیرها هم بشارت میدهیم که دوران ظهور را خواهند دید.


    در صفحه 108 کتاب اول در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت نوشته محمد حسین رخشاد به نقل از ایت الله بهجت اورده شده است که:

    فرجم نزدیک است:

    آیا نباید در فکر این باشیم که از کسی که خداوند برای اصلاح جامعه قرار داده،بخواهیم که بیاید!
    خود او در مسجد سهله،جمکران و در خواب و بیداری در گوش افرادی از دوستانش بدون اینکه او را ببینند،فرموده است:«فرج من نزدیک است،دعا کنید.»
    یا به قولی فرموده:« فرج من نزدیک است،دعا کنید بداء حاصل نشود.»


    و در رابطه با آنکه ایا ائمه معصومین علیهم السلام از زمان ظهور اطلاع دارند یا خیر در صفحه 210 کتاب اول در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت نوشته محمد حسین رخشاد به نقل از ایت الله بهجت اورده شده است که:

    اطلاع حضرت از زمان ظهور:

    در روایتی از امام صاذق(ع)آمده است که فرمود:«شیعتنا أصبر منّا….لانّا نصبر علی ما نعلم و شیعتنا یصبرون علی ما لم یعلمون» یعنی شیعیان ما از ما صابرترند …..زیرا ما بر آنچه میدانیم صبر میکنیم ولی آنها بر آنچه نمیدانند صبر میکنند.
    حضرت قائم(عج)عجب صبری دارد!
    با اینکه از تمام آنچه ما میدانیم ونمیدانیم اطلاع دارد واز همه امور ومشکلات گرفتاریهای ما باخبر است.خود حضرت هم منتظر روز موعود است!
    و خودش میداند که چه وقت ظهور خواهد کرد.این که گفته میشود که آن حضرت،وقت ظهورش را نمیداند درست نیست!


    در رابطه با سفیانی نیز در صفحه 241 کتاب دوم در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت نوشته محمد حسین رخشاد به نقل از ایت الله بهجت اورده شده است که:


    سفیانی هست:

    مرحوم مقدس مشهدی(ره) در عتبات از خدا خواسته بود که بفهمد آیا سفیانی هست یا خیر؟
    در کاظمین در وسیله نقلیه،عربی که کنار اونشسته بود وقت پیاده شدن به او فرمود:آری،سفیانی هست!

    امام زمان (عج) آیا در این زمان از ما حمایت می کند؟در همین رابطه در کتاب بهجت عارفان ، صفحه 165 آورده شده است که:

    حمایت های امام عصر(عج):

    اگر به خدمت امام زمان حضرت مهدی(عج)اشتغال داشته باشید آیا ممکن است حضرت در فکر شما نباشد.


    حال که احساس می کنیم ظهور بسیار نزدیک است و شاید همین فردا باشد چه باید بکنیم؟ در همین رابطه نیز در صفحه 109 کتاب دوم در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت نوشته محمد حسین رخشاد به نقل از ایت الله بهجت اورده شده است که:

    آمادگی برای ظهور:

    اگر ظهور حضرت حجت(عج)نزدیک باشد،باید هر کس خود را برای آن روز مهیا سازد.
    از جمله اینکه توبه کند.همین توبه باعث میشود که این همه بلاهایی که بر سر شیعه آمده است که واقعا بی سابقه است و بلاهای دیگری که تا قبل از ظهور آن حضرت می آید،از سر شیعه رفع و دفع گردد.


    از اینجا به بعد مطالبی ذکر می گردد که ارتباطی با آیت الله بهجت ندارد:

    این روایت را که نیز بنده برای اولین بار در اینجا توسط برادر مهدی2021 دیدم یکی از علائم ظهور است که به نظر می آید بسیار نزدیک باشد...

    بحرین و پادشاه عربستان از علائم ظهور:

    مطالب زیر نقل قول از برادر مهدی2021 می باشد:


    وقعی که محققین به یکی از احادیث مرتبط با آخرین پادشاه حجاز برخوردن ، خیلی تعجب کردن!یعنی میشه گفت نا امید شدن
    چون توی این حدیث نسبت به عبدالله هشدار شدیدی به شیعیان داده میشه که باعث تعجب بود
    نه اینکه عبدالله عربستان آدم خوبی باشه.ولی از اسلاف خود خیلی کمتر به شیعیان ظلم کرده بود و هشدار معصوم ، باعث شده بود برخی محققین بگن این عبدالله ، اون عبدالله موعود نیست.مسلما ظلم بزرگی مرتکب نشده

    اما با این حوادث اخیر بحرین و حوادث احتمالی آینده ، بر همگان مشخص شد دلیل هشدار معصوم چه بوده



    « عن مسند احمد عن النبی صلی الله علیه و آله و سلم : یحکم الحجاز رجل اسمه علی اسم حیوان، إذا رأیته حسبته فی عینه الحول من البعید و اذا اقتربت منه لا تری فی عینیه شیئاً، یخلفه أخ له إسمه عبدالله، ویل لشیعتنا منه؛ اعادها ثلاثاًً : بشرونی بموته ابشرکم بظهور الحجة، بشرونی بموته ابشرکم بظهور الحجة، بشرونی بموته ابشرکم بظهور الحجة. »

    « از مسند احمد از پیامبر (ص) نقل شده است: مردی در حجاز حکومت خواهد کرد که اسمش چون اسم حیوان است ؛ هنگامی که او را از دور ببینی ، تصور می کنی که در چشمش کژی (انحراف) وجود دارد و هنگامی که به او نزدیک می شوی، در چشمش چیزی نمی بینی ؛ بعد از او برادرش که نامش عبدالله است ، خلافت می نماید ؛ وای بر شیعه ما از او . . . سپس سه مرتبه تکرار کردند : خبر مرگش را به من بشارت دهید تا من ظهور حجت را به شما بشارت دهم. »


    با یک جستجوی ساده در مترجم گوگل می توان به معنی اسم فهد پی برد ؛ فهد در لغت عربی به معنای یوز پلنگ است ! عجیب اینکه روایت می فرماید : بعد از پادشاهی که نامش همچون حیوان است، برادرش عبدالله به پادشاهی می رسد. در عربستان کنونی نیز ملک عبدالله که برادر ملک فهد « یوزپلنگ » است، سلطنت را از سال 2005 میلادی و به دنبال فوت ملک فهد به عهده گرفته است . روایت ذکر شده در ادامه بیان می دارد: « ویل لشیعتنا منه : وای بر شیعه ی ما از او. ». اما آیا ملک عبدالله سزاوار چنین توصیفی است؟

    تصویری از ملک فهد پادشاه سابق عربستان که در آن انحراف چشم ها کاملا مشخص است.


    تایپیک های زیر را نیز پیشنهاد می کنم مطالعه بفرمایید:


    تفسیر ریاضی قران به نابودی اسرائیل در سال 2022
    (نویسنده این تفسیر سال ظهور را نیز به دست آورده در تفسیر خود نوشته است ، و همچنین استدلالی دیگر برای کذب الوقاتون در همان تفسیر نوشته است.)
    آیا سال 2011 سال حادثه هاست؟


    راويان روايات علائم ظهور
    علائم ظهور امام زمان(عج) از کتاب هاي معتبر
    بررسي منابع روايات علائم ظهور
    نكاتي پيرامون علائم ظهور (هنگامه ظهور پنهان است)
    سخني درباره برخي علائم ظهور
    تاريخچه ای در مبحث علائم ظهور
    برخي واژه نشانه ها در روايات علائم ظهور
    آميختگي نشانه هاي ظهور و اشراط الساعه
    نزدیکی ظهور به روایت تصاویر... شخصیت های آخرالزمان؟!
    مأخذ شناسي عربستان در عصر ظهور
    مروری بر نشانه های ظهور
    عصر ظهور در نگاه اديان
    آیا ظهور نزدیک است (2) استاد پناهیان



    التماس دعا
    یا علی

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    حق آب و گل داره Aybeniz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    محضر خدا...
    نوشته ها
    1,675
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    تفسیر ریاضی قران به نابودی اسرائیل در سال 2022
    دوستانی که مستند ظهور (هاشم عبدالله) رو تماشا کرده باشند تو یکی از قسمتها( دقیقا نمی دونم کدومش) ، حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل می کنن که این اتفاق رو پیش بینی کرده بودند.
    غریب آقام ...
    خدایا، با ظهورش غربتش را به پایان رسان...




    پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
    بنده‌ای نیست که به وقت‌های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم:
    برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش


    سفینه البحار، ج ۲، ص ۴۲٫


  4. #3
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول:
    دوستانی که مستند ظهور (هاشم عبدالله) رو تماشا کرده باشند تو یکی از قسمتها( دقیقا نمی دونم کدومش) ، حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل می کنن که این اتفاق رو پیش بینی کرده بودند.
    مگر نگفتند که پیش بینی زمان ظهور امکان ندارد ؟

  5. #4
    حرفه ای MiladYLH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    in ***
    نوشته ها
    588
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 1135 نمایش پست ها
    دوستانی که مستند ظهور (هاشم عبدالله) رو تماشا کرده باشند تو یکی از قسمتها( دقیقا نمی دونم کدومش) ، حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل می کنن که این اتفاق رو پیش بینی کرده بودند.

    اشتباه نکنید ، در این مستند حکومت دجال را زمانش رو تعیین می کند...
    the age will say this poet lies

  6. #5
    !Challenge Everything mahdishata آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    اخر الزمان
    نوشته ها
    7,642
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    در كتاب كمال الدين شيخ صدوق آمده است كه دعبل خزاعي گفت چون قصيده ام را خدمت امام رضا ـ عليه‎ السلام ـ خواندم، امام رضا ـ عليه‎ السلام ـ فرمودند: و اما اين كه چه وقت ظهور مي كنند؟ پدرم از پدرش و پدرانش حديث نقل كرده كه امام علي ـ عليه‎ السلام ـ از پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ پرسيدند يا رسول الله ـ صلي الله عليه و آله ـ حضرت قائم (عج) از ذريه شما چه وقت خروج خواهد كرد؟ آن حضرت فرمودند: مَثل خروج او مثل ساعت (قيامت) است، لا يجليها لوقتها الا هو ثقلت في السموات و الارض؛ ظاهر نمي كند آنرا در وقتش مگر خدا، و سنگين است آن در آسمان ها و زمين(يعني چيز پر اهميتي خواهد بود.

    در كتاب المحجّه از مفضل بن عمر منقول است كه گفت: از امام صادق ـ عليه‎ السلام ـ پرسيدم: آيا براي ظهور اميد منتظر مهدي وقت معينّي هست كه مردم آن را بدانند؟ فرمود: حاش لله كه ما وقتي براي آن تعيين كنيم، عرضه داشتم: اي مولاي من علّت چيست؟ فرمود: زيرا كه آن است ساعت كه خداوند تعالي مي فرمايد: (و يسئلونك عن الساعةِ اَيّانَ مرسيها قل انّما علمها عند ربّي لا يجليها لو قتها الّا هو[2])؛ از تو مي پرسند هنگام ساعت را كه چه وقت خواهد بود، بگو البته علم آن نزد پروردگار من است كسي جز او آن ساعت را روشن و ظاهر نتوان كرد.

    در روايتي ديگر حضرت امام حسن مجتبي ـ عليه‎ السلام ـ از رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ پرسيدند قائم بيت ما كي ظهور مي كند؟ پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمودند: بدان كه مثل او قطعاً‌ همانند ساعت (قيامت) است كه در آسمان ها و زمين (بسيار پر اهميت) است و جز به طور ناگهاني نمي آيند.

    در منابع اسلامي براي ظهور امام عصر (عج) وقتي تعيين نشده است و هيچ كس حتي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و ائمه ـ عليهم السلام ـ هم در اين باره وقتي معين نفرموده اند و معين كننده وقت را دروغگو و كذّاب شمرده اند امام صادق ـ عليه‎ السلام ـ در اين مورد مي فرمايند: «دروغ مي گويند كساني كه وقت معين مي كنند ما (ائمه) در زمان گذشته و در آينده براي ظهور امام دوازدهم وقتي را تعيين نكرده و نخواهيم كرد.


    اسمون بری زمین بیایی کذب الوقاتون یه جمله مشخصه!
    تنها خداس که زمان ظهور براش مشخصه.حتی امام هم نمیدونه.
    این که گفته میشود که آن حضرت،وقت ظهورش را نمیداند درست نیست!
    منبع؟

    در خواب دیدم که حضرت صاحب الزمان فرمود:در این جنگ(تحمیلی عراق بر ایران)بیشتر خونریزی میشود،ولی غصه نخور،خودم می آیم و اصلاح میکنم.
    وقتی خود امام نمیدونه کی قراره بیاد چه جور به دیگران درباره اومدنش تو موقعیت مشخص میگه؟

    از آیه ای استفاده کرده ام که فرج نزدیک است و آن حضرت بعد از سال 1402 هجری قمری ظهور میکند.
    کذب.....

    ظهور آن حضرت در سال دو چهارده در کنار هم(1414)است.
    کذب......

    یعنی تعیین کنندگان وقت ظهور برای غیر اهل،دروغگو هستند نه به طور مطلق!
    اینا چیزی رو میدونن که خدا به امام زمانش نگفته؟به پیامبرش نگفته؟
    Give GOD your skull



    اگر کوهها از جای کنده شود، تو جای خویش بدار! دندانها را بر هم فشار و کاسه سرت را به خدا عاریت بسپار! پای در زمین کوب و چشم بر کرانه سپاه نِه و بیم بر خود راه مده! و بدان که پیروزی از سوی خداست


    امیر المومنین علی علیه السلام خطاب به محمد حنفیه

    {محتواي مخفي}


    cpu: core i5 3470 up to 3.60 GHz 6M Cache
    mainboard:ASUS P8H77-V LE
    ram: 1*8 kingstone
    hdd:500 seagate+ 1tra western green+3tra seagate
    power:535 green
    خدا با ماست!

  7. #6
    حق آب و گل داره Aybeniz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    محضر خدا...
    نوشته ها
    1,675
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    مگر نگفتند که پیش بینی زمان ظهور امکان ندارد ؟
    همانطور که گفتند زمان به پایان رسیدن حکومت دجال پیش بینی شده نه زمان ظهور
    غریب آقام ...
    خدایا، با ظهورش غربتش را به پایان رسان...




    پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
    بنده‌ای نیست که به وقت‌های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم:
    برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش


    سفینه البحار، ج ۲، ص ۴۲٫


  8. #7
    مدیرکل انجمنهای نور آسمان vorojax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    همشهری حضرت عشق
    نوشته ها
    7,305
    تشکر
    6
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdishata نمایش پست ها
    اسمون بری زمین بیایی کذب الوقاتون یه جمله مشخصه!
    تنها خداس که زمان ظهور براش مشخصه.حتی امام هم نمیدونه.


    منبع؟



    وقتی خود امام نمیدونه کی قراره بیاد چه جور به دیگران درباره اومدنش تو موقعیت مشخص میگه؟


    کذب.....



    کذب......



    اینا چیزی رو میدونن که خدا به امام زمانش نگفته؟به پیامبرش نگفته؟
    اول از همه تشکر فراوان از برادر مهدی که با استدلال و سند و روایت وارد بحث شدند.

    بنده نیز نظر قطعی ندارم و100% ندارم و تمامی نظرات وارده در این باب برایم محترم است.
    برادر هر شخصی می تواند برداشتی داشته باشد...

    برادر مهدی چند سوال از شما دارم، خواهشمندم به تک تک آنها برای روشن تر و واضخ تر شدن این مطالب و بحث اگر ممکن است پاسخ دهید:

    منابع این مطالب کتاب در محضر ایت الله العظمی بهجت می باشد.

    1-به نظرت این مطالبی که آمده از زبان ایت الله بهجت نیست؟
    2-به نظرت ایت الله بهجت مطالب کذب را در جلسات خود برای طلاب خود می فرمودند؟ و بعد از آن هم نمی فرموده اند که این مطالب کذب است؟
    کذب......
    3-منظور شما از کذب چیست؟ ایت الله بهجت دروغ می گوید؟ایت الله بهجت نقل قول دروغ را می گوید؟ان شخصی که به ایت الله بهجت چنین مطلبی را گفته دروغ بوده و ایت الله بهجت متوجه نشده؟کلا ایت الله بهجت چنین چیزی نگفته و نگارنده به دروغ در کتاب خود چنین مطلبی اورده؟و یا نزدیک ترین گزینه اینکه کسی دروغ نگفته بلکه آن شخصی که چنین مطالبی را استنباط کرده و بدست آورده و سپس به آیت الله بهجت انتقال داده اشتباه کرده و ایت الله بهجت نیز یک مطلب اشتباه را برای شاگردان خود نقل کرده اند؟
    4-کاری به ایت الله بهجت و مطالب نقل شده از ایشان نداری از نظر شما و به نظر شما از نظر عقلی و مستندات موجود تعیین کنندگان وقت دروغگو می باشند؟
    اسمون بری زمین بیایی کذب الوقاتون یه جمله مشخصه!
    5-نظرت درباره این مطلبی که توسط شاگرده ایت الله بهجت و نگارنده کتاب مورد نظر به نقل از ایت الله بهجت به عنوان نظر و مطلب مورد نظر ایشان درباره کذب الوفاتون توسط ایت الله بهجت آمده چیست؟(ایت الله بهجت اشتباه می کرده اند؟یا کلا چنین مطلبی را صادر نکرده و به دروغ نگارنده کتاب به ایشان نسبت داده؟یا موارد دیگری می باشد....)
    «فافهم ذلک واکتمه إلّا من اهله»پس آن را بفهم و جز از اهلش پنهان کن.اگر این روایت وضعیاتش(از حیث سند وصدور)درست باشد،از آن استفاده میشود که:«کذب الوقاتون» یعنی تعیین کنندگان وقت ظهور برای غیر اهل،دروغگو هستند نه به طور مطلق!
    6-و در رابطه با منبعی که خواسته بودید:
    منبع؟
    برادر مهدی انصافا مطلب را با دقت نخواندی؟
    همانجا ذکر کرده که این مطلب به نقل از ایت الله بهجت آورده شده.
    صفحه 210 کتاب اول در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت نوشته محمد حسین رخشاد به نقل از ایت الله بهجت اورده شده است که:

    .......

    و خودش میداند که چه وقت ظهور خواهد کرد.این که گفته میشود که آن حضرت،وقت ظهورش را نمیداند درست نیست!
    7-خواهشمندم این مورد را دقیق مشخص کن تا الکی با هم بحث نکنیم.
    شاید به آن صورت که بنده ایت الله بهجت را قبول دارم شما ندارید.
    ایا در اینجا:
    اینا چیزی رو میدونن که خدا به امام زمانش نگفته؟به پیامبرش نگفته؟
    منظور شما از اینا ایت الله بهجت می باشد؟

    با تشکر

  9. #8
    !Challenge Everything mahdishata آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    اخر الزمان
    نوشته ها
    7,642
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    برادر هر شخصی می تواند برداشتی داشته باشد...
    در موضوعات مبهم بله ولی تو یه موضوع که قطعیت هست و نه یه روایت و دو روایت بلکه چندین روایت،باز هم برداشت خاص خود انسان چه معنی میتونه داشته باشه؟مجادله با حق؟

    خواهش عاجزانه دارم بخونم روایات و احادیثی که گذاشتم تا متوجه علت غلط بودنش بشی.

    منابع این مطالب کتاب در محضر ایت الله العظمی بهجت می باشد.

    1-به نظرت این مطالبی که آمده از زبان ایت الله بهجت نیست؟
    2-به نظرت ایت الله بهجت مطالب کذب را در جلسات خود برای طلاب خود می فرمودند؟ و بعد از آن هم نمی فرموده اند که این مطالب کذب است؟
    معیار و اندازت جای دیگه باشه برادرم نه یه کتاب صرف.این همه سند و روایت اوردم برای شما باز هم به یه کتاب شما متمسک میشی؟
    نویسنده این کتاب ایت الله بهجت هست؟مطالب این کتاب تایید شده هست از منظر ایشون؟یه واو یا ویرگول در مباحث این چنین دقیق کل مطلب رو میتونه زیر سوال ببره.


    3-منظور شما از کذب چیست؟
    منظورم اینه:

    امام صادق ـ عليه‎ السلام ـ در اين مورد مي فرمايند: دروغ مي گويند كساني كه وقت معين مي كنند ما (ائمه) در زمان گذشته و در آينده براي ظهور امام دوازدهم وقتي را تعيين نكرده و نخواهيم كرد.

    هر کسی که این برداشت رو کرده.هر کسی

    -خواهشمندم این مورد را دقیق مشخص کن تا الکی با هم بحث نکنیم.
    شاید به آن صورت که بنده ایت الله بهجت را قبول دارم شما ندارید.
    ایا در اینجا:
    نقل قول: اینا چیزی رو میدونن که خدا به امام زمانش نگفته؟به پیامبرش نگفته؟

    منظور شما از اینا ایت الله بهجت می باشد؟
    شما تمامی روایات و احادیث رو ول کردی چسبیدی به یه کتابی که مشخص نیست تاییدیش.نامه امام زمان,احادیث امام صادق,احادیث امام رضا,احادیث امام کاظم.کدوم سنگین تره؟برادرم بترس از درست شدن گوساله سامری دوباره.
    در ضمن شما جواب سوالو ندادیا.از پیامبر پیش خدا عزیز تر هست؟
    یه سوال:اگه نعوذ بلله یکی بیاد یه نقل قول از ایت الله بهجت بزاره که خدا وجود نداره چی میگی؟
    ایت الله بهجت رو تکذیب میکنی ؟
    یا نقل کننده رو ؟
    یا خدا رو؟


    از امام باقر(ع) در مورد همین قضیه پرسید امام(ع) فرمود:
    (لقد سئل رسول الله(ص) عن ذلک فقال انما مثله کمثل الساعة ... لاتأتیکم الا بغتة)

    از پیامبر(ص) در همین مورد سؤال شد، ایشان فرمودند. مثل ظهور مهدی(عج) هم چون بر پایی قیامت است کسی جز خدا از وقت آن آگاه نیست. (بحار الانوار ج 51 ص 154 ]

    اگه تو حدیث بالا شکی وجود نداشته باشه و جزو احادیث معتبر باشه نظرت راجع به ایت الله بهجت بر میگرده یا کتاب؟

    اینا رو هم خدمت شما تقدیم میکنم و عاجزانه میخوام برای یکبار هم که شده با دقت بخون:

    http://www.noas.ir/f/forum296/thread23990.html
    http://www.noas.ir/f/forum296/thread23991.html
    Give GOD your skull



    اگر کوهها از جای کنده شود، تو جای خویش بدار! دندانها را بر هم فشار و کاسه سرت را به خدا عاریت بسپار! پای در زمین کوب و چشم بر کرانه سپاه نِه و بیم بر خود راه مده! و بدان که پیروزی از سوی خداست


    امیر المومنین علی علیه السلام خطاب به محمد حنفیه

    {محتواي مخفي}


    cpu: core i5 3470 up to 3.60 GHz 6M Cache
    mainboard:ASUS P8H77-V LE
    ram: 1*8 kingstone
    hdd:500 seagate+ 1tra western green+3tra seagate
    power:535 green
    خدا با ماست!

  10. #9
    !Challenge Everything mahdishata آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    اخر الزمان
    نوشته ها
    7,642
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    امام زمان(عج) خود در توقيع شريف و در پاسخ به نامه اسحاق بن يعقوب مي‌فرمايد:


    «.... اما وقت ظهور من به اراده خداوند متعال بستگي دارد کساني که وقت آن را تعيين مي‌کنند، دروغ‌گو هستند».
    Give GOD your skull



    اگر کوهها از جای کنده شود، تو جای خویش بدار! دندانها را بر هم فشار و کاسه سرت را به خدا عاریت بسپار! پای در زمین کوب و چشم بر کرانه سپاه نِه و بیم بر خود راه مده! و بدان که پیروزی از سوی خداست


    امیر المومنین علی علیه السلام خطاب به محمد حنفیه

    {محتواي مخفي}


    cpu: core i5 3470 up to 3.60 GHz 6M Cache
    mainboard:ASUS P8H77-V LE
    ram: 1*8 kingstone
    hdd:500 seagate+ 1tra western green+3tra seagate
    power:535 green
    خدا با ماست!

  11. #10
    مدیرکل انجمنهای نور آسمان vorojax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    همشهری حضرت عشق
    نوشته ها
    7,305
    تشکر
    6
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با سلام و تشکر

    بله تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند.

    نسبت به احادیث و برداشت معنی شرایط بسیاری باید لحاظ شود.چه بسا علما در موضوعاتی با هم اختلاف داشتند و برداشتی دیگر از احادیث وارد شده داشته و نظر دیگر از هم.

    بنده این مطلب را رد نمی کند که به احتمال زیاد تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند
    اما این را هم احتمال می دهم که چنین احادیثی از تقیه بوده و یا بستگی به شرایط و زمان و ظاهر و باطنی دارند...یا هر شرایط دیگر که باعث شده نظرات دیگر توسط بعضی از علما برای این روایات و این موضوع صادر شود...

    کما اینکه چنین حدیثی هم بود:
    در تفسیر برهان سید هاشم بحرانی(ره)در ذیل آیه شریفه«المص» و نیز در غایةالمرام(بحارالانوار52/106)به مناسبتی درباره وقت و علائم ظهور روایت مشکلی به حساب حروف نقل میکند که با قواعد نظری عقلی باید برسی شود و در آخرس دارد:«فافهم ذلک واکتمه إلّا من اهله»پس آن را بفهم و جز از اهلش پنهان کن.اگر این روایت وضعیاتش(از حیث سند وصدور)درست باشد،از آن استفاده میشود که:«کذب الوقاتون» یعنی تعیین کنندگان وقت ظهور برای غیر اهل،دروغگو هستند نه به طور مطلق!
    یعنی در تمام آن احادیث و روایات تعیین کنندگان وقت برای غیر اهل دروغگو هستند و نه به طور مطلق!

    در موضوعات مبهم بله ولی تو یه موضوع که قطعیت هست و نه یه روایت و دو روایت بلکه چندین روایت،باز هم برداشت خاص خود انسان چه معنی میتونه داشته باشه؟مجادله با حق؟

    خواهش عاجزانه دارم بخونم روایات و احادیثی که گذاشتم تا متوجه علت غلط بودنش بشی.
    نه برادر در این رابطه نظرات دیگری هم هست و این یک مسئله 100% قاطع نیست ، اگر چنین بود از بعضی از بزرگان و علما نظراتی پیرامون زمان ظهور و تعیین زمان ظهور بر خلاف ظاهر روایات تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند ، بیرون نمی آمد.
    بسیاری از علما همچون ایت الله مکارم شیرازی در عام فرموده اند و نظر خود را بیان کرده اند که تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند ، کما اینکه در عام درستش هم همین است و چه بسا در غیر عام هم همین علمای بزرگوار نظرشان همین باشد که تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند...
    اما هستند کسانی که توجیحات ، روایات و برداشت استدلالاتی دیگر دارند و نظرشان این است که برای اهلش می توان از حدود وقت ظهور خبر داد...

    بله روایات کذب و دروغگو بودن را خوانده ام ، بسیار ، بسیار بیشتر از این ها هست....
    و روایاتی و نظراتی که نسبت به تعیین وقت یا دانستن تعیین وقت باشد شاید یک صدم روایاتی که مبنی بر دروغگو بودن تعیین کنندگان ، نباشد.

    اما با توجه روایاتی که خوانده و نسبت به بعضی مسائلی که خیلی جاها به عام گفته نشده و حتی در آن به صورت درست تکذیب شده زیرا عام گنجایش آن را نداشته یا چنین مسائلی سوء استفاده می شده...
    اما در غیر عام و در بعضی موارد دیگر تایید و شرح آن داده شده...
    به توجه به این مسائل به نظرم امکانش هست که تعیین وقت در نزد اهلش درست باشد و از آن خبر داشته باشند...
    معیار و اندازت جای دیگه باشه برادرم نه یه کتاب صرف.این همه سند و روایت اوردم برای شما باز هم به یه کتاب شما متمسک میشی؟
    فکر کنم توضیحات بالا کافی باشد.
    بنده سندهای شما هم قبول دارم...نیاز به آوردن شما نبود...مشخص و واضح است که روایات و سندات و نظرات علما درباره دروغگو بودن تعیین کنندگان وقت بسیار است...
    نویسنده این کتاب ایت الله بهجت هست؟مطالب این کتاب تایید شده هست از منظر ایشون؟یه واو یا ویرگول در مباحث این چنین دقیق کل مطلب رو میتونه زیر سوال ببره.
    یکی از شاگردان ایشان است که از نظر بنده ایشان معتبر است...و مثل اینکه به تایید هم رسیده اند و این کتاب اگر اشتباه نکنم در زمان زنده بودن ایشان چاپ شده پس بدون اجاز ایشان نبوده...
    نسبت به واو و یرگول هم از نظر بنده که خیر مطلب کاملا واضح است یک واو و ویرگول که هیچ 100 تا واو و ویرگول هم اصل مطلب را عوض نمی کند...
    منظورم اینه:

    امام صادق ـ عليه‎ السلام ـ در اين مورد مي فرمايند: دروغ مي گويند كساني كه وقت معين مي كنند ما (ائمه) در زمان گذشته و در آينده براي ظهور امام دوازدهم وقتي را تعيين نكرده و نخواهيم كرد.

    هر کسی که این برداشت رو کرده.هر کسی
    پس با این حساب توجیحات وارده و نظرات وارده که از سوی ایت الله بهجت نقل شده زبانم لال اشتباه می باشد.
    و ایشان، این بزرگوار حضرت آیت الله بهجت( زبانم لال ، خداوند بنده را ببخشد) مطلب دروغ در دروس خود گفته و کذب ترویج داده و با این همه سن سال و علم دانش و زهد یا روایات مربوط به کذب الوقاتون را نخوانده یا زبانم لال آنها را متوجه نشده...
    شما تمامی روایات و احادیث رو ول کردی چسبیدی به یه کتابی که مشخص نیست تاییدیش.نامه امام زمان,احادیث امام صادق,احادیث امام رضا,احادیث امام کاظم.کدوم سنگین تره؟برادرم بترس از درست شدن گوساله سامری دوباره.
    در ضمن شما جواب سوالو ندادیا.از پیامبر پیش خدا عزیز تر هست؟
    یه سوال:اگه نعوذ بلله یکی بیاد یه نقل قول از ایت الله بهجت بزاره که خدا وجود نداره چی میگی؟
    ایت الله بهجت رو تکذیب میکنی ؟
    یا نقل کننده رو ؟
    یا خدا رو؟
    برادر شما با دقت نخواندی...نوشته شده برای غیر اهلش...که البته شاید درست نباشد...
    در همان کتاب هم روایت ذکر شده..
    بالا هم گفتم روایات کذب الوقاتون بسیار بیشتر و معتبر هست
    اما نظرات مفسر و صاحب نظری همچون ایت الله بهجت درباره روایات هم آوردم...
    همیشه این ظاهر برداشتی که ما از روایت می کنیم تمام آن مطلب نیست...این را قبلا هم گفتم...
    در ضمن شما جواب سوالو ندادیا.از پیامبر پیش خدا عزیز تر هست؟
    چه ربطی دارد برادر اینها روایت است...گفتم که شاید شرایط دیگر که ما نمی دانیم و مسائل دیگری هم باشد که هست...
    بله حق باشماست چنین روایاتی بسیار هست و درست هم هست و تمام ظاهر و شاید باطن هم برساند که تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند....
    اما بنده با توجه به آنچه که خواندم و آنچه که درباره روایات و مسائل مختلف روایی در جاهای مختلف دیدم و برایم تجربه شده...نظرات کمی هم که درباره وقت ظهور شنیدم...به این نتیجه رسیدم که احتمال هست که درست باشد...نظر ایت الله بهجت هم که در این کتاب آمده با عقلم جور در می آید...
    اما هیچ کدام از آن روایات هم رد نمی کنم...شاید نظر بنده و برداشت بنده حتی از همی صحبت هایی که در همین کتاب هم آمده اشتباه باشد...
    دقت کن برادر هیچ کدام از بزرگانی هم که امکان تعیین وقت و دانستن آن را قبول داشتن این روایات کذب الوقاتون و مشابه را رد نکرده، بلکه توجیحاتی در باب آن داشته اند...که بنده توجیحات را پذیرفته ام...و احتمال برای آن قائل شده ام...دیگران هم مختار هستند نظر و برداشت خود را از این مباحث داشته باشند...
    یه سوال:اگه نعوذ بلله یکی بیاد یه نقل قول از ایت الله بهجت بزاره که خدا وجود نداره چی میگی؟
    ایت الله بهجت رو تکذیب میکنی ؟
    یا نقل کننده رو ؟
    یا خدا رو؟
    برادر این مثالت اصلا درست نیست...
    بنده حقیر و امثال بنده به خاطر مقاماتی که این بزرگوار در نزد خدا دارد ایشان را قبول داریم
    و گر نه که اصل برود کنار دیگر ایت الله بهجتی نمی ماند
    مثال شما مثل این می ماند که درسیاست هر چی شد بگوییم هر چه رهبر فرمود و دست اخر یکی به آنها بگوید این که نشد حرف! اگر رهبر گفت خدا نیست شما قبول می کنید؟
    امام باقر(ع) در مورد همین قضیه پرسید امام(ع) فرمود:
    (لقد سئل رسول الله(ص) عن ذلک فقال انما مثله کمثل الساعة ... لاتأتیکم الا بغتة)

    از پیامبر(ص) در همین مورد سؤال شد، ایشان فرمودند. مثل ظهور مهدی(عج) هم چون بر پایی قیامت است کسی جز خدا از وقت آن آگاه نیست. (بحار الانوار ج 51 ص 154 ]

    اگه تو حدیث بالا شکی وجود نداشته باشه و جزو احادیث معتبر باشه نظرت راجع به ایت الله بهجت بر میگرده یا کتاب؟
    شاید منظورم را بد رساندم..شاید...
    از این روایات بسیار معتبرتر هست... و بسیار واضح تر...
    خدمتتان عرض کردم که توجیحات و نظرات و مباحث پیرامون این روایات باعث شده که چنین نظراتی خلاف ظاهر روایات از آنها استنباط شود...و گر نه کسی که آن روایات را رد نمی کند...



    اما موضوع مهم دیگر که هست(اقا روایاط وارده را انکار نمی کنم!! باور کن انکار نمی کنم!کسی هم انکار نکرده) این مطلب هست که آیا واقعا امام زمان (عج) این معصوم بزرگوار ، قائم ال محمد(ص) که شیعیان اعتقاد دارند تمامی علوم را می دانند و کاملترین مخلوقات هست ، آیا امکانش هست مطلبی را ندانند؟
    این نقص نیست؟ بنده که باورم نمی شود مطلبی حتی زمان ظهور نزد امام پنهان باشد....

    بنده روایاتی که قرار دادید را خواندم خواهشمندم شما هم این مطلب نقل قول بنده را بخوانید:
    بیشتر از قرار دادن این این نقل قول و مطاب داخل نقل قول این است که خدمت شما عارض شوم بلی درست همه ی این روایات هست...کسی هم روایات را ول نمی کند! ولی تمام آن چیزی که ما فکر می کنیم در ظاهر روایت هست ، شاید نباشد...و مطالب نظرات دیگری پیرامون احادیث مرتبط ، توسط آنها که به علم حدیث ، علوم دینی و روایایی بسیار ، بسیار از بنده و شما تسلط و تبحر و شناخت بیشتری داشته ، به دست آمده است.


    آیا امام عصر زمان ظهور خویش را می داند؟
    نظر به اهمیت موضوع، علمای بزرگ شیعه از سابق تاکنون نسبت به این مطلب موضعگیری کرده و نظر صریح خود را اعلام داشته اند. گر چه ممکن است در بین برخی علما نظر مخالفی پیدا شود اما با توجه به اعلام نظر صریح علمای بزرگوار شیعه و دلائل مستند ایشان، چندان قابل اعتنا نمی باشد...
    در ادامه مطلب بخوانید...

    1- نظر سید مرتضی (ره)
    سید مرتضی (ره) [1] بیش از هزار سال پیش در کتاب خود «المقنع» که مورد توجه بسیاری از علما قرار گرفته، در خصوص علم امام زمان (ع) به ظهور خویش چنین می گوید: «شیعه امامیه معتقد است که آباء و اجداد امام زمان (ع) که بر همه آنان درورد باد، با شناختی که از فرمایش پیامبر اکرم (ص) نسبت به زمان غیبت و چگونگی آن، نشانه ها و علامات و زمان ظهور به دست آورده اند، با امام زمان (ع) عهد کرده و از حد و حدود این امور آگاهش ساخته اند. بنابراین زمان ظهور با ویژگی هایش مورد تصریح پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است. [2]
    2- دیدگاه [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] (ره)
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] (ره) از بزرگان علمای شیعه (متوفی 460 هـق) نیز امام زمان (ع) را وارث علوم انبیاء و اولیاء دانسته و پیرامون علم حضرت، به زمان ظهور خویش در کتاب مهم و معتبر خویش «الغیبه» که مورد توجه علمای شیعه و از کتب مصدری و مرجع می باشد چنین می گوید:
    «خداوند متعال، امام زمان (ع) را از زمان غیبت و پایان غیبت توسط پیامبر اکرم (ص) و آباء طاهرینش (امام معصوم علیه السلام) آگاه نموده و اما زمان ظهور از ما مخفی شده به خاطر مصالحی که در آن است، ولی حضرت مهدی (ع) عالم و آگاه به آن زمان است و به ظن و گمان مراجعه نمی کند. [3]
    3- اعتقاد مرحوم صاحب مکیال(ره)
    آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی (ره) از علمای بزرگوار شیعه که با عنایت حضرت مهدی (ع) کتاب شریف و گران سنگ مکیال المکارم را تحریر نمود معتقد است: «از احادیث بسیاری که در بصائر و کافی و غیر آن آمده، ظاهر امر این است که امام مهدی (ع) وقت ظهورش را می داند ولی به ایشان اذن داده نشده که آن را اظهار نمایند. و امامان گذشته (ع) نیز مجاز به اظهار آن نبوده اند، زیرا هر چند امامان معصوم (ع) به همه چیز عالم هستند ولیکن ایشان بندگان گرامی و مقرب هستند که پیش از امر و فرمان خدای متعال کاری نمی کنند و هر چه انجام دهند به فرمان او انجام می دهند.
    لایسبقونه بالقول و هم بامره یعملون [4]
    آنها بندگان شایسته خدا هستند و هرگز در سخن گفتن بر او سبقت نمی گیرند و همواره به فرمان او عمل می کنند.
    بنابراین به بندگان خدا از مطلبی خبر نمی دهند مگر آنچه را خداوند متعال امر فرموده که به ایشان اظهار نمایند.[5]
    4- فرمایشات حضرت آیت الله بهجت (ره)
    حضرت [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]، در یکی از سخنرانی های خویش فرمودند: «حضرت غائب (ع) عجب صبری دارد! با این که از تمام آنچه که ما می دانیم یا نمی دانیم، اطلاع دارد و از همه امور و مشکلات و گرفتاری های ما با خبر است، خود حضرت (ع) هم منتظر روز موعود است و خود ایشان می دانند که چه وقت ظهور می کنند. این که گفته می شود آن حضرت (ع) وقت ظهورش را نمی داند درست نیست! [6]
    5- بیانات حضرت آیت الله ناصری دام ظله العالی
    حضرت [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] (دام ظله العالی) از اولیای الهی و از دوستان قدیمی و صمیمی آیت الله بهجت (ره)، دیدگاهی که معتقد به عدم علم امام زمان (ع) به ظهور خویش است را نشأت گرفته از دیدگاه اهل سنت می داند و می فرماید: چون آنان علم امام معصوم (ع) را با علم خود قیاس کردند، تنها علمی محدود برای آن حضرات (ع) قائل شدند. گذشته از 700 حدیثی که درباره علم امام (ع) وارد شده، بیش از 30 آیه قرآن نیز به وسعت علم امام (ع) دلالت می کند، اما از آن جا که اینان دست از احادیث اهل بیت (ع) کوتاه کردند به مفهوم آن 30 آیه قرآن پی نبردند، از این رو متوجه چگونگی علم امام (ع) نشدند. آن گاه می فرمایند: «علم امام زمان (ع) نه محدودیت زمانی دارد و نه محدودیت موضوعی، چه اصولاً علم آن حضرت (ع) محاط در زمان و مأخوذ از شناخت موضوعات نیست، بلکه علم کاملی است که حضرت حق جل و علی به آن حضرت (ع) بخشیده است. ما معتقدیم که حضرت ولی عصر (ع) از زمان ظهور و انقلاب جهانی خود آگاه هستند و به روشنی می دانند که در چه زمانی این امر صادر می شود و این نظر ما مبتنی بر روایاتی است که درباره حیطه علم و نیز چگونگی شخصیت آن حضرت (ع) صادر شده است. [7]

    علاوه بر دیدگاه ها و نظرات فوق، بسیاری از علمای بزرگوار شیعه در عصر حاضر که در علم امام شناسی صاحب نظر و متخصص هستند، قائل به عالم بودن حضرت مهدی (ع) به زمان دقیق ظهور خویش هستند، [8] و دلایل و مستندات فراوانی در اثبات نظریه خویش اقامه می کنند.
    [1] سید مرتضی رحمت الله علیه (355-426 هـق) برادر بزرگوار سید رضی ره (مؤلف نهج البلاغه) از علمای بزرگ قرن چهارم و پنجم می باشد و نسب او با چهار واسطه به امام موسی بن جعفر (ع) می رسد. در عظمت شأن و جایگاه رفیع او و برادر بزرگوارش همین بس که استاد آنها شیخ مفید (ره) می گوید، شبی قبل از طلوع فجر در عالم رویا حضرت فاطمه زهرا (ع) را زیارت کردم، در حالی که دست امام حسن و امام حسین (ع) را گرفته بودند و نزد من آورده و فرمودند: ای شیخ این دو را علم فقه بیاموز! با تعجب از خواب برخاستم و در فکر تعبیر آن بودم. صبح همان روز مادر سید مرتضی و سید رضی (ره) نزد من آمد و در حالی که دو کودک خود (سید مرتضی و سید رضی) را در دست داشت گفت: این دو کودک مرا علم فقه بیاموز! تعبیر خواب برایم روشن شد و به عظمت آن دو کودک پی بردم. (نشریه امام شناسی، ش 8، ص 4)
    [2] المقنع (ترجمه)، ص 113
    [3] نشریه امام شناسی، ش 4، ص 4، به نقل از کتاب الغیبه الطوسی، ج 1، ص 329
    [4] الانبیاء، 27
    [5] مکیال المکارم، ج 2، ص 406 وظیفه شصت و نهم و هفتادم، لازم به ذکر است که مرحوم صاحب مکیال (ره) در خصوص دلائیل نظریه خویش با استناد بر آیات و روایات به طور مفصل بحث کرده است
    [6] نشریه امام شناسی، شماره 2، ص 4، به نقل از امام زمان (ع) در کلام آیت الله بهجت، ص 87
    [7] نشریه امام شناسی، ش 5، ص 4، به نقل از آب حیات، مجموعه سخنرانی های آیت الله ناصری دامت برکاته
    [8] مانند: حضرات آیات جوادی آملی، سید علی میلانی، و حجج اسلام والمسلمین استاد گنجی و شیخ الاسلامی و دیگران دامت برکاتهم اجمعین

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    اخر مطلب عرض کنم برادر نظر و برداشت شما را رد نمی کنم، شاید نظر خیلی از علما همین نظر شما باشد که تعیین کنندگان وقت دروغگو هست و حتی نظر آن عده هم که خلاف آن بوده شاید قبول داشتند که در عام بهتر است همین نظر دیگر علما را وارد کنند و تعیین کنندگان وقت را درغگو بپندارند...
    اما این مطلب ، مطلب واضح و غیر مبهم نیست! اگر بود نظراتی دیگر و برداشت های دیگر بین بعضی دیگر از علما نبود...
    با توجه به تمامی مطالبی که گفته شد ، به نظراتی که درباره تعیین وقت است احترام می گذارم و در نظرم احتمال زیادی برای آن قائل می شوم...و نظراتی هم که تعیین کنندگان وقت هم درغگو می پندارند برایم محترم است و شاید درست باشد...

    التماس دعا
    یا علی

+ ارسال نظر
صفحه 1 از 8 12345678 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 07-07-2011, 12:02
  2. آیا ظهور نزدیک است (2) استاد پناهیان
    توسط عباس محمدی در انجمن امام زمان عجل الله تعالی فرجه
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 16-06-2011, 00:29
  3. پیرامون ظهور امام عصر (عج)
    توسط عباس محمدی در انجمن امام زمان عجل الله تعالی فرجه
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 31-05-2011, 07:19
  4. پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 15-04-2011, 15:14
  5. فضیلت سوره های قرآن همراه با توضیح
    توسط ali20 در انجمن مباحث قرآنی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 07-09-2009, 08:50

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را دارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه